KOM GODT I GANG MED CROSSFIT

Kære nye crossfitter 
Vi vil så gerne, at du får en god start hos os. Derfor vil vi gerne fortælle dig lidt om det at træne i Vidar CrossFit. Der vil sikkert være nye udtryk, der kræver at blive gentaget, men vi vil forsøge at besvare de mest hyppige spørgsmål her. Det kan f.eks. fra starten være rart at vide, at vores center kaldes for en box. Så ved du, hvad du skal gå efter, når du kommer til din første træning. 

Hvor meget skal Jeg træne?

Det er meget individuelt, hvilken form man er i, når man starter til CrossFit. Vi anbefaler at starte ud med at træne 2-3 gange om ugen, så du lige kan vænne dig og din krop til træningsformen.

Hvilken slags tøj skal jeg have på?

Vælg noget træningstøj du føler dig godt tilpas i, og som du nemt kan bevæge dig rundt i. Vi har ikke nogle krav til noget bestemt tøj.

Du bør dog have nogle stabile - gerne flade - træningssko på, når du træner CrossFit. Vi anbefaler ikke de klassiske løbesko med stor stødabsorbering, da de ofte vil være for ustabile til de mange forskellige løft og bevægelser.

Nice to know

  • Drik godt med vand – det kan blive hårdt, og du kommer til at svede! Drik godt med vand inden og efter træning.

  • Find evt. en træningsmakker - det er ofte nemmere at tage afsted og komme godt igang med træningen når man er to.  Prøv evt. at finde din nye træningsmakker ved at skrive inde i Facebook gruppen (Vidar CrossFit).

  • Planlæg din træning og prioriter den! Skriv det ind i din kalender. Der er mange vigtige gøremål i hverdagen, men at pleje sin sundhed burde være et af de vigtigste.

  • Sæt et mål for din træning. Uanset om du ønsker at komme i dit livs form, tabe dig, blive muskuløs, eller konkurre er det motiverende at have et konkret mål for træningen.

  • Arbejd på det du har svært ved, så du kan blive endnu bedre. Spørg evt en træner om hjælp eller prøv et specialhold.