HOLDPLAN

HOLDBESKRIVELSER

WOD

WOD står for ”Workout of the Day” og er den CrossFit workout, som er aktuel for alle WODs den pågældende dag. Hver dag sammensættes en ny WOD.

Alle kan deltage på WOD-holdene, og alle øvelser kan tilpasses den enkelte, så alle bliver udfordret på hver sit niveau. Alle øvelser vil blive forklaret og gennemgået af vores kompetente instruktører.

TEAMWOD

På TeamWOD er man flere sammen om at gennemføre en workout, oftest to og to. Det kan være en sjov og anderledes måde at træne på, samt at få et smil på læben. På dette hold deler man både “arbejdsbyrden” og glæden ved at udføre en træning med en makker.

CARDIO WOD

Cardio WOD er et hold der vil udfordre både udholdenhed og kondition. I træningen er de mest tekniske øvelser fra crossfit valgt fra og timen vil primært være baseret på basis- og kropsvægtsøvelser. Hele kroppen bliver trænet hver gang og timerne vil bære præg af variation, masser af energi og højt tempo fra start til slut. Holdet er for alle niveauer og aldersgrupper og alle øvelser kan tilpasses til dit niveau.

Ligesom de andre hold vi tilbyder vil teknikken blive forklaret inden øvelserne og instruktøren vil hjælpe dig med at rette din teknik undervejs i timen.

GYMNASTICS and Skill WOD

Gymnastics WOD vil være en kombination af gymnastik og bevægelse. På holdet vil vi træne mange af de gymnastiske elementer som CrossFit træningen indeholder, hvilket især vil være øvelser i baren, på gulvet og i ringene.

Øvelserne vil blive brudt ned i små elementer og uanset dine mål og færdigheder vil der være fokus på at forbedre dine skills på en sikker og effektiv måde.

COMP WOD (Competition WOD)

Competition WOD er et hold, hvor vi træner, som var vi ude til konkurrence. Her gennemføres flere WODs på samme hold med afsæt i, hvad man kan møde ude til de mange forskellige konkurrencer. Dette hold er her, hvor vi “spiller træningskamp”. 

På holdet vil der være øvelser, som varierer fra simpel til svær/avanceret og fra let til tung. Derfor er det en god ide, at man lige har fået de mest basale CrossFit-øvelser ind under huden, inden man hopper med på dette hold. Når det så er sagt, så er holdet altså for ALLE NIVEAUER og alle, som synes, det kunne være fedt at bruge denne træningsform som en sport.

BB

Vores BB (Body Building) er vores hold, hvor der bliver gået til stålet, men med knap så meget puls som de andre hold. Her arbejdes der mere med traditionel styrketræning og naturligvis de velkendte “få-flot-overkrop” øvelser, som fx curls, chin ups, dips og bænkpres

VÆGTLØFTNING (VL) INTRO

Vægtløftning er en stor del af CrossFit, derfor har vi oprettet Vægtløftning Intro, hvor der er fokus på de Olympiske løft Clean & Jerk (Stød) og Snatch (Træk). På VL Intro får du et stabilt vægtløftnings fundament fra starten. Dette hold henvender sig især til de, som gerne vil lære Olympisk vægtløftning fra starten.

VÆGTLØFTNING

Vægtløftningsholdet er for dig, som allerede har fået oparbejdet et stabilt vægtløftningsfundament, men ønsker at tage dine løft til næste niveau. Her vil der i langt højere grad blive arbejdet med de små ting, som kan være så afgørende for ens næste personlige rekord.